PROGRAM PROMOCJI JAKOŚCI W SZTUCE WIZUALNEJ na Konferencji 2010
VI Ogólnopolska Konferencja Metodyczno-Naukowej z Udziałem Gości Zagranicznych pt. „Teoretyczne i praktyczne aspekty edukacji uczniów zdolnych”.
Temat planowanych obrad :
Konferencja odbędzie się w dniach 15-16 X 2010 r. w Gimnazjum i Liceum Akademickim w Toruniu. Organizatorami konferencji są: Uniwersytet Mikołaja Kopernika oraz dyrekcja Gimnazjum i Liceum Akademickiego.
———————
Celem konferencji będzie wymiana informacji i doświadczeń w zakresie badań i praktyki edukacyjnej związanej z zagadnieniami zdolności i twórczości. Proponujemy poniższe tematy i zagadnienia:
- Zdolności ogólne, kierunkowe, twórcze jako potencjalność jednostki
- Procedury identyfikacji i diagnostyki zdolności
- Rodzaje i rozwój zdolności poznawczych, kierunkowych, twórczych
- Rodzaje twórczości
- Koncepcje zdolności
- Strategie i programy kształcenia uczniów zdolnych (od przedszkola po studia wyższe)
- Programy stymulujące rozwój zdolności twórczych
- Rozwój społeczno-emocjonalny osób szczególnie zdolnych
- Osoby zdolne z problemami w uczeniu się
- Nieadekwatne osiągnięcia uczniów zdolnych
- Opieka pedagogiczna i psychologiczna nad szczególnie zdolnymi
———————
Organizatorzy:
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
- Gimnazjum i Liceum Akademickie w Toruniu
ul. Szosa Chełmińska 83, 87-100 Toruń
———————
———————
Kontakt tel.: (0-prefix-56) 655-55-60 (sekretariat GiLA)
e-mail: joanna.gc@wp.pl (sekretarz konferencji)
Przewodnicząca Komitetu Programowego
prof. dr hab. Wiesława Limont
Sekretarz naukowy konferencji
mgr Joanna Cieślikowska
——————————–
Program szczegółowy:
Piątek 15 października 2010 r. OBRADY w AULI UMK ul. Gagarina 11, Toruń | Sobota 16 października 2010 r. OBRADY w Gimnazjum i Liceum Akademickim ul. Szosa Chełmińska 83, Toruń | |||
9.00 – 10.00 | Rejestracja uczestników | 10.00 – 10.45 | Wykład plenarny prof. Krzysztof Szmidt „Twórczy Zachód, twórcza Polska? Rozważania o społeczno-kulturowych uwarunkowaniach rozwoju kreatywności” | |
10.00 – 10.15 | Otwarcie konferencji | |||
10.15 – 11.35 | Wykład inauguracyjny prof. Klaus Urban „Odpowiedzialna kreatoligencjaÒ jako kompetencje dla przyszłości. Podejście integralne” | 10.45 – 11.10 | Przerwa na kawę i poczęstunek | |
11.35-12.00 | Przerwa na kawę | 11.10 – 13.10 | Obrady w równoległych sekcjach Sekcja 1 „Uwarunkowania rozwoju twórczości” Sekcja 2 „Uczeń zdolny, jego rodzina, szkoła, nauczyciele” | |
12.00-13.20 | Wykład plenarny prof. Joan Freeman „Losy zdolnych. Co się zdarza, kiedy dzieci zdolne dorastają” | |||
13.25- 14.00 | Prezentacja:Kujawsko-Pomorski System Wspierania Zdolności i Talentów mgr Iwona Waszkiewicz Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty mgr Ilona Zduńczuk KP CEN w Bydgoszczy | |||
13.10 – 14.00 | Przerwa na obiad | |||
14.00-14.30 | Przerwa na kawę i poczęstunek | 14.00-15.30 | Obrady w równoległych sekcjach Sekcja 3 „Zdolności artystyczne” Sekcja 4 „Wokół dobrej praktyki szkolnej” Sekcja 5 „Psychologiczne aspekty funkcjonowania ucznia zdolnego” | |
14.30 – 16.00 | Panel dyskusyjny (prof. Krzysztof Szmidt, mgr Arkadiusz Stańczyk, mgr Maria Mach, mgr Danuta Szymańska-Al Samarrai) | |||
18.30 | Uroczysta kolacja | 15.30 | Zamknięcie konferencji |
——————————–
16 X 2010 r. – godz. 11.10-13.10
Sekcja 1. „Uwarunkowania rozwoju twórczości”
Marcin Jaworski: „Bunt, twórczość, kultura popularna” |
Aleksandra Chmielińska: „Twórczość jako źródło szczęścia. Koncepcje psychologii pozytywnej a praktyka psychoedukacji” |
Monika Wróblewska: „Poziom inteligencji emocjonalnej a zdolności twórcze” |
Ewa Wiśniewska: „Stymulowanie zdolności twórczych poprzez trening – wyniki badań eksperymentalnych” |
Małgorzata Makiewicz: „Matematyczne zdolności twórcze uczniów gimnazjów” |
Dominika Jastrzębska: „Wyobraźnia i zdolności twórcze a inteligencje wielorakie dzieci w wieku przedszkolnym” |
Ewelina Szwałek: „Warsztaty twórcze jako aktywizacja twórczego rozwoju dzieci i młodzieży” |
Agnieszka Szpak: „Zdolności twórcze uczniów dyslektycznych – diagnoza i implikacje edukacyjne” |
Dorota Kulesza: „Szkolna Liga Twórczości – systemowe wspieranie kształtowania postawy twórczej w Gimnazjum Niepublicznym w Zabierzowie Bocheńskim” |
Sekcja 2. „Uczeń zdolny, jego rodzina, szkoła, nauczyciele”
Maria Ledzińska: „Uczestnicy olimpiad przedmiotowych w procesie rekrutacji na studia uniwersyteckie” |
Beata Dyrda: „Uczniowie o wysokich osiągnięciach, uczniowie zdolni, uczniowie twórczo myślący, czyli o różnicach w funkcjonowaniu dzieci zdolnych w szkole”. |
Anna Przybylska: „Świat dziecka, które widzi dalej i wyżej…” |
Ewa Antonina Muzioł: „Teoretyczno-empiryczny model kształcenia ucznia zdolnego w Polsce” |
Maria Łojek: „Konstrukcja podmiotu w procesie edukacyjnym” |
Aldona Małyska: „Uczelnia wyższa szkołą twórczego (samo)rozwoju studentów” |
Joanna Orda: „Nauczyciel twórcą intencjonalnym” |
Małgorzata Siekańska: „Środowisko rodzinne a rozwój zdolności sportowych” |
——————————–
16 X 2010 r. – godz. 14.00-15.30
Sekcja 3. „Zdolności artystyczne”
Bernadeta Didkowska: „Jak poszerzanie zakresu postrzegania może być edukacją ku twórczości” |
Katarzyna Kołomańska alias KEIT: „Program promocji nowoczesnych standardów jakości w Sztuce Wizualnej” |
Barbara Kaczorowska: „Projekt edukacyjno-artystyczny Bestiariusz” |
Urszula Gembara: „Style aktualizacji siebie u studentów o różnym poziomie osiągnięć artystycznych” |
Magdalena Janota-Bzowska: „Atelier artystyczne a wspieranie zdolności uczniów” |
Elżbieta Frołowicz: „Rozwój muzyczny dziecka wczesnoszkolnego i jego stymulacja” |
Andrzej Krzywka: „Fantazyjne zdolności rzeczywistości” |
Sekcja 4. „Wokół dobrej praktyki szkolnej”
Arkadiusz Stańczyk: „Gimnazjum i Liceum Akademickie jako organizacja ucząca się” |
Izabela Deptuła: „Od zabawy do dojrzałości. Kilka refleksji na temat gazety szkolnej” |
Małgorzata Augustynowicz, Paweł Chariasz, Renata Drozdowska, Mariusz Kamiński, Bożena Kmiecik, Anna Rygielska, Arkadiusz Stańczyk, Anna Zaklikiewicz: „Nauczanie przez działanie, czyli dlaczego lubimy pracować metodą projektów” |
Janusz Polakowski: „Aktywność fizyczna wychowanków internatu ZS UMK GiLA w Toruniu” |
Małgorzata Stańczak: „Możliwości rozwoju zdolności uczniów w szkole zawodowej” |
Lidia Pasich: „Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w projekcie edukacyjnym Taki jak Mozart” |
Anna Róża Makaruk: „Repertuar oddziaływań nauczycielskich służących rozwijaniu potencjału informatycznego uczniów gimnazjum” |
Sekcja 5. „Psychologiczne aspekty funkcjonowania ucznia zdolnego”
Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk: „Psychologiczne problemy uczniów uzdolnionych artystycznie” |
Kamila Lasocińska: „Dylematy życia codziennego osób uzdolnionych artystycznie” |
Anna Gluska: „Sytuacja psychologiczna utalentowanych uczniów szkół muzycznych na przykładzie Klasy Talentów w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy” |
Anna Mróz: „Rola wzmożonej pobudliwości emocjonalnej w pełnym rozwoju osób zdolnych” |
Katarzyna Śliwińska, Wiesława Limont, Joanna Dreszer: „Wzmożona pobudliwość psychiczna, a temperament uzdolnionych uczniów” |
Maciej Kołodziejski: „Testy Erwina E. Gordona w identyfikacji ucznia (nie tylko) zdolnego” |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz