PROGRAM PROMOCJI JAKOŚCI W SZTUCE WIZUALNEJ na Konferencji 2010
VI Ogólnopolska Konferencja Metodyczno-Naukowej z Udziałem Gości Zagranicznych pt. „Teoretyczne i praktyczne aspekty edukacji uczniów zdolnych”.
Temat planowanych obrad :
Konferencja odbędzie się w dniach 15-16 X 2010 r. w Gimnazjum i Liceum Akademickim w Toruniu. Organizatorami konferencji są: Uniwersytet Mikołaja Kopernika oraz dyrekcja Gimnazjum i Liceum Akademickiego.
———————
Celem konferencji będzie wymiana informacji i doświadczeń w zakresie badań i praktyki edukacyjnej związanej z zagadnieniami zdolności i twórczości. Proponujemy poniższe tematy i zagadnienia:
- Zdolności ogólne, kierunkowe, twórcze jako potencjalność jednostki
- Procedury identyfikacji i diagnostyki zdolności
- Rodzaje i rozwój zdolności poznawczych, kierunkowych, twórczych
- Rodzaje twórczości
- Koncepcje zdolności
- Strategie i programy kształcenia uczniów zdolnych (od przedszkola po studia wyższe)
- Programy stymulujące rozwój zdolności twórczych
- Rozwój społeczno-emocjonalny osób szczególnie zdolnych
- Osoby zdolne z problemami w uczeniu się
- Nieadekwatne osiągnięcia uczniów zdolnych
- Opieka pedagogiczna i psychologiczna nad szczególnie zdolnymi
———————
Organizatorzy:
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
- Gimnazjum i Liceum Akademickie w Toruniu
ul. Szosa Chełmińska 83, 87-100 Toruń
———————
———————
Kontakt tel.: (0-prefix-56) 655-55-60 (sekretariat GiLA)
e-mail: joanna.gc@wp.pl (sekretarz konferencji)
Przewodnicząca Komitetu Programowego
prof. dr hab. Wiesława Limont
Sekretarz naukowy konferencji
mgr Joanna Cieślikowska
——————————–
Program szczegółowy:
| Piątek 15 października 2010 r. OBRADY w AULI UMK ul. Gagarina 11, Toruń | Sobota 16 października 2010 r. OBRADY w Gimnazjum i Liceum Akademickim ul. Szosa Chełmińska 83, Toruń | |||
| 9.00 – 10.00 | Rejestracja uczestników | 10.00 – 10.45 | Wykład plenarny prof. Krzysztof Szmidt „Twórczy Zachód, twórcza Polska? Rozważania o społeczno-kulturowych uwarunkowaniach rozwoju kreatywności” | |
| 10.00 – 10.15 | Otwarcie konferencji | |||
| 10.15 – 11.35 | Wykład inauguracyjny prof. Klaus Urban „Odpowiedzialna kreatoligencjaÒ jako kompetencje dla przyszłości. Podejście integralne” | 10.45 – 11.10 | Przerwa na kawę i poczęstunek | |
| 11.35-12.00 | Przerwa na kawę | 11.10 – 13.10 | Obrady w równoległych sekcjach Sekcja 1 „Uwarunkowania rozwoju twórczości” Sekcja 2 „Uczeń zdolny, jego rodzina, szkoła, nauczyciele” | |
| 12.00-13.20 | Wykład plenarny prof. Joan Freeman „Losy zdolnych. Co się zdarza, kiedy dzieci zdolne dorastają” | |||
| 13.25- 14.00 | Prezentacja:Kujawsko-Pomorski System Wspierania Zdolności i Talentów mgr Iwona Waszkiewicz Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty mgr Ilona Zduńczuk KP CEN w Bydgoszczy | |||
| 13.10 – 14.00 | Przerwa na obiad | |||
| 14.00-14.30 | Przerwa na kawę i poczęstunek | 14.00-15.30 | Obrady w równoległych sekcjach Sekcja 3 „Zdolności artystyczne” Sekcja 4 „Wokół dobrej praktyki szkolnej” Sekcja 5 „Psychologiczne aspekty funkcjonowania ucznia zdolnego” | |
| 14.30 – 16.00 | Panel dyskusyjny (prof. Krzysztof Szmidt, mgr Arkadiusz Stańczyk, mgr Maria Mach, mgr Danuta Szymańska-Al Samarrai) | |||
| 18.30 | Uroczysta kolacja | 15.30 | Zamknięcie konferencji | |
——————————–
16 X 2010 r. – godz. 11.10-13.10
Sekcja 1. „Uwarunkowania rozwoju twórczości”
| Marcin Jaworski: „Bunt, twórczość, kultura popularna” |
| Aleksandra Chmielińska: „Twórczość jako źródło szczęścia. Koncepcje psychologii pozytywnej a praktyka psychoedukacji” |
| Monika Wróblewska: „Poziom inteligencji emocjonalnej a zdolności twórcze” |
| Ewa Wiśniewska: „Stymulowanie zdolności twórczych poprzez trening – wyniki badań eksperymentalnych” |
| Małgorzata Makiewicz: „Matematyczne zdolności twórcze uczniów gimnazjów” |
| Dominika Jastrzębska: „Wyobraźnia i zdolności twórcze a inteligencje wielorakie dzieci w wieku przedszkolnym” |
| Ewelina Szwałek: „Warsztaty twórcze jako aktywizacja twórczego rozwoju dzieci i młodzieży” |
| Agnieszka Szpak: „Zdolności twórcze uczniów dyslektycznych – diagnoza i implikacje edukacyjne” |
| Dorota Kulesza: „Szkolna Liga Twórczości – systemowe wspieranie kształtowania postawy twórczej w Gimnazjum Niepublicznym w Zabierzowie Bocheńskim” |
Sekcja 2. „Uczeń zdolny, jego rodzina, szkoła, nauczyciele”
| Maria Ledzińska: „Uczestnicy olimpiad przedmiotowych w procesie rekrutacji na studia uniwersyteckie” |
| Beata Dyrda: „Uczniowie o wysokich osiągnięciach, uczniowie zdolni, uczniowie twórczo myślący, czyli o różnicach w funkcjonowaniu dzieci zdolnych w szkole”. |
| Anna Przybylska: „Świat dziecka, które widzi dalej i wyżej…” |
| Ewa Antonina Muzioł: „Teoretyczno-empiryczny model kształcenia ucznia zdolnego w Polsce” |
| Maria Łojek: „Konstrukcja podmiotu w procesie edukacyjnym” |
| Aldona Małyska: „Uczelnia wyższa szkołą twórczego (samo)rozwoju studentów” |
| Joanna Orda: „Nauczyciel twórcą intencjonalnym” |
| Małgorzata Siekańska: „Środowisko rodzinne a rozwój zdolności sportowych” |
——————————–
16 X 2010 r. – godz. 14.00-15.30
Sekcja 3. „Zdolności artystyczne”
| Bernadeta Didkowska: „Jak poszerzanie zakresu postrzegania może być edukacją ku twórczości” |
| Katarzyna Kołomańska alias KEIT: „Program promocji nowoczesnych standardów jakości w Sztuce Wizualnej” |
| Barbara Kaczorowska: „Projekt edukacyjno-artystyczny Bestiariusz” |
| Urszula Gembara: „Style aktualizacji siebie u studentów o różnym poziomie osiągnięć artystycznych” |
| Magdalena Janota-Bzowska: „Atelier artystyczne a wspieranie zdolności uczniów” |
| Elżbieta Frołowicz: „Rozwój muzyczny dziecka wczesnoszkolnego i jego stymulacja” |
| Andrzej Krzywka: „Fantazyjne zdolności rzeczywistości” |
Sekcja 4. „Wokół dobrej praktyki szkolnej”
| Arkadiusz Stańczyk: „Gimnazjum i Liceum Akademickie jako organizacja ucząca się” |
| Izabela Deptuła: „Od zabawy do dojrzałości. Kilka refleksji na temat gazety szkolnej” |
| Małgorzata Augustynowicz, Paweł Chariasz, Renata Drozdowska, Mariusz Kamiński, Bożena Kmiecik, Anna Rygielska, Arkadiusz Stańczyk, Anna Zaklikiewicz: „Nauczanie przez działanie, czyli dlaczego lubimy pracować metodą projektów” |
| Janusz Polakowski: „Aktywność fizyczna wychowanków internatu ZS UMK GiLA w Toruniu” |
| Małgorzata Stańczak: „Możliwości rozwoju zdolności uczniów w szkole zawodowej” |
| Lidia Pasich: „Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w projekcie edukacyjnym Taki jak Mozart” |
| Anna Róża Makaruk: „Repertuar oddziaływań nauczycielskich służących rozwijaniu potencjału informatycznego uczniów gimnazjum” |
Sekcja 5. „Psychologiczne aspekty funkcjonowania ucznia zdolnego”
| Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk: „Psychologiczne problemy uczniów uzdolnionych artystycznie” |
| Kamila Lasocińska: „Dylematy życia codziennego osób uzdolnionych artystycznie” |
| Anna Gluska: „Sytuacja psychologiczna utalentowanych uczniów szkół muzycznych na przykładzie Klasy Talentów w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy” |
| Anna Mróz: „Rola wzmożonej pobudliwości emocjonalnej w pełnym rozwoju osób zdolnych” |
| Katarzyna Śliwińska, Wiesława Limont, Joanna Dreszer: „Wzmożona pobudliwość psychiczna, a temperament uzdolnionych uczniów” |
| Maciej Kołodziejski: „Testy Erwina E. Gordona w identyfikacji ucznia (nie tylko) zdolnego” |


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz