W ZŁODZIEJWIE KRADNIEMY CHWILE...
KULISY ZŁODZIEJEWSKIE II
FANTOMIMA, fot. Keit
Inspiracje
Abstrakcyjne myślenie to pomysłowość, niezwykle przydatna w realnym świecie. Umiejętność postrzegania otoczenia wybiórczo, w formie geometrycznej, cięcia go na kawałeczki, ze znajomych elementów, aby złożyć je potem zupełnie na nowo, w wymiarze fantastycznym.
W poniższym kolażu znalazły się prace Keit, w których wcześniej już wykorzystała artefakty udostępnione naszym złodziejewiczom, oraz niektóre z ulubionych prac konceptualnych, znalezionych na Deviant Art.
fot. Keit |
źródło: Deviant Art
Rozgrzewka z autoportretem
Autoportret może spełniać szczególną rolę, zwłaszcza w życiu fotografa lub grafika. Zabawa w alter ego to podróż w głąb siebie, podążając za własnymi skojarzeniami, refleksjami, ograniczeniami i prywatnymi uprzedzeniami. Nie tylko pozwala rozluźnić się i szczerze zdystansować do samego siebie, ale świetnie pomaga zrozumieć własny charakter, dać upust nagromadzonej w nas energii, fizycznie i psychicznie.
Zazwyczaj jesteśmy dla siebie najsurowszymi krytykami, więc autoportret zmusza nas do kreatywności, ponieważ chcemy pokazać się w innym świetle, najlepiej bez irytujących nas wad, które często sami wyolbrzymiamy.Szczególną uwagę warto zwrócić na kompozycję Edyty, która koncentrując się na fakturze materiałów, odszukała w architekturze pałacu złodziejewskiego swój konceptualny kącik. Stworzyła geometrycznie wciągający motyw, w nieco pop artowym klimacie, nawiązujący do dzikości serca, labiryntu myśli i zakręconej natury :)
fot. Edytka Kieliańska
Edyta by Keit
Poniżej backstage na wesoło :)
Pierwsze widoczne efekty po wykładzie z Keit, fot. Tomek Nowak
Kilka godzin póżniej... :)
FANTOMIMA
Portret surrealny wykonany techniką inspirowaną kolażem abstrakcyjnym to niezwykle plastyczne ćwiczenie pomagające w detalicznym i symbolicznym postrzeganiu otoczenia, z różnych punktów widzenia jednocześnie.
O ile w fotomanipulacji technika ta świetnie sprawdza się w surrealizmie, grotesce, itd., o tyle dla fotografa jest cenną wskazówką, którą może wykorzystać w analizie kadru, nim opadnie spust migawki.
Tworzenie koncepcji technicznej to umiejętność patrzenia na temat i rekwizyty w przestrzeni 4D, zarówno w trakcie sesji, jak i w post procesie.
Kolaż jako narzędzie w sztukach wizualnych cieszy się ogromnym zainteresowaniem na świecie, natomiast w fotografii najczęściej wykorzystywany jest jako inspiracja w portrecie fashion, gdzie do czynienia mamy z finezyjną ekspozycją materiałów. Zabawa w manipulację jednym lub kilkoma obrazami może być w efekcie tak naturalna jak fotografia, jeśli tak zamierzymy i posiadamy wystarczające umiejętności w obróbce. Łączenie materiałów o zróżnicowanej teksturze może dać w post procesie zaskakująco plastyczne efekty. Pamiętajmy jednak, że potrzeba wiele ćwiczeń dla wprawy, aby swobodnie poruszać się w mixed media.
Poniżej nasz fantomimowy backstage.
fot. Edyta Kieliańska
Niestety, chyba położyliśmy Voltrika pod gniazdem owadów...mimo kilku warstw tiulu, ich inwazja na modelkę objawiła się ugryzieniami, na szczęście była dzielna i do następnej sesji się zagoi :)
fot. Edyta Kieliańska
fot. Edyta Kieliańska
Ułożenie na ziemi takiej postaci abstrakcyjnej, stworzonej z nieregularnych kształtów materiałów, koncentruje oko na szczegółach tworzących perspektywę, geometrię, plastykę materiałów i kolorystyki w świetle i cieniu. Groteskowe ćwiczenie z Voltrikiem Fantomimą bezpośrednio nawiązuje do portretów Keit, w których już wykorzystała wszystkie artefakty użyte w tej sesji.
Aby tworzyć dopracowane kolaże, warto przemyśleć wcześniej koncepcję, rozpisać zarys procesu i wyobrazić sobie elementy razem w tej jednej pozornie płaskiej przestrzeni ekranu. Kolekcjonujemy elementy symboliczne, pozornie oderwane od siebie w sposób abstrakcyjny, lub po prostu ciekawe dla oka pod względem formy, faktury, reakcji na światło i obróbkę.
Wycinanie elementów i ponowne je składanie wydaje się zadaniem banalnie prostym, a jednak wymaga nieco architektonicznego spojrzenia na przestrzeń, perspektywę i światło zastane, aby w efekcie zaskoczyć spójnością całej kompozycji i zdecydować, co do czego będzie montowane.
Tworzenie fotografii artystycznej pod montaż przypomina bardziej prawdziwą technikę mixed media, a z pewnością uzmysławia proces powstawania montaży. Fotografie wyjściowe nie muszą być dopracowane, natomiast liczy się zachowanie ostrości, spójnego oświetlenia poszczególnych elementów całości, którą dopiero stworzymy w edycji komputerowej według naszej wyobraźni.
Przemyślenie kompozycji, kadru i spontaniczna aranżacja elementów w trakcie sesji zapewni nam szerszy wybór opcji i większe pole dla kreatywnej manipulacji obrazami.
fot. Edyta
Niektórzy odnaleźli harmonię w zbliżeniach...
fot. Jacek
fot. Jacek, edit Keit, Modelka z modułem Audio Scream :)
fot. Edyta Kieliańska
Inne backstejdżowe...
kwadrat dwunożny wyssany, fot. Edyta K, edit Keit
fot.Keit
polowanie na fantoma, fot. Keit
ASK THE BUNNY, fot. Keit
fot. Jacek
fot. Jacek, edit Keit, Modelka z modułem Audio Scream :)
fot. Edyta Kieliańska
Inne backstejdżowe...
fot. Keit
nasi "paparazzi" ;) , fot. Keit
kwadrat dwunożny wyssany, fot. Edyta K, edit Keit
fot.Keit
Teksturki
skwadracone teksturki Jacka
Oprócz powszechnego zastosowania tekstur w imitacji malarskich warstw np. w fotomanipulacji vintage, obserwacja ich plastyki w obiektywie pokazuje, że czasem mogą świetnie nadać się do eksperymentów z przeproporcjonowaniem perspektywy i rozmiaru obiektów.
Gildia Masek - maski nie tylko do sesji zdjęciowych
Tym razem w Złodziejewie pojawiła się także biżuteria i dekoracje wnętrz Gildii Masek.
zainteresowanie, że Keit i Voltrik wróciły do Keitopolis o połowę lżejsze :)
Faworyta Mirki
THE CHESS MAGE, fot. Keit
|
HALF DARK DISCO, fot. Keit |
HALF SUPERWOMAN, fot. Keit
Na miłe zakończenie warsztatów przy ognisku, Złodziejka zaskoczyła nas kolorowymi lampionami, które Keit i Voltrik z entuzjazmem wypuściły w przestrzeń, z mocą życzeń w sercu!
Dziękujemy za ponowne zaproszenie do Złodziejewa i pozdrawiamy czytelników
Keit&Voltrik
Dziękujemy za ponowne zaproszenie do Złodziejewa i pozdrawiamy czytelników
Keit&Voltrik
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz